۱۳۸۸ فروردین ۳۰, یکشنبه

(عکس: گوتنبرگ، 13 آوریل)

[ی] این آت و آشغال ها رو تا کی می خوای نگه داری؟
[آ] کی گفته اینا آت و آشغالن؟
[ی] هر چیز به درد نخوری آت و آشغاله، اینا هم که غیر از دردسر و رنج چیزی برات ندارن، بنداز بیرون!
[آ] اگه بیرون بریزم اینجا خیلی خالی و بیروح می شه!
[ی] کی می گه خالی یعنی بیروح؟ تازه وقتی جا باز بشه می تونی چیزای با ارزش تری رو جا بدی اینجا!
[آ] به اینا دلبستگی پیدا کردم، مدتها اینجا بودن، بخشی از من شدن، نمی تونم به همین راحتی بریزمشون بیرون!
[ی] حتی وقتی بدونی که به سلامتی و شادابی تو آسیب می رسونن؟ خب در این صورت باید بگم آدم عاقلی نیستی!
[آ] می دونم که حرفت درسته، عاقل و منطقی بودن هم ایده آل منه ولی عمل کردن بهش خیلی سخته
[ی] چرا سخته؟ مثل یه الگوریتم ساده است، از دم دست ترین شروع کن و بنداز بیرون،
اونا رو که جلوی پنجره رو هم انباشت کردی رو که برداری نور هم میاد تو و اینجا روشن می شه، وقتی تموم شد یه دستمال بکش، شیشه ها رو هم تمیز کن. بعدش می شی یه آدم سالم تر، شاداب تر و البته عاقل، در یک خونه ی پاک و روشن!

توضیح: خونه ای که در باره اش صحبت شد خونه ذهن "آ"ست و "ی" بخشی از خودآگاه "آ"ست، هنوز نمی دونم کدوم بخش!

***
دیروز رفتم دانشگاه تا با "شو-تیان" دختر چینی همکلاسیم روی پروژه مشترکمون کار کنیم. شو خیلی آروم و کم حرفه و همیشه لبخند می زنه. چند ساعتی که کنار هم کار کردیم ازش خواستم یه آهنگ چینی که خودش دوست داره و زیاد گوش می کنه برام بذاره. یه موسیقی پاپ چینی گذاشت. بعد در باره هنر، موسیقی و فیلم در چین حرف زدیم. بهش گفتم که فیلم Hero چینی رو بارها نگاه کردم و حتی از یکی از هنرپیشه هاش خیلی خوشم اومده، اون خندید و گفت توی چین دخترای زیادی عاشق اون هستن و این به خاطر اینه که چشماش مغناطیس داره. بهش گفتم در ایران وقتی شاعر می خواسته زیبایی محبوبش رو توصیف کنه اون رو با هنر هنرمندان چینی و بت چین و کار صورتگر نقاش چین قیاس می کرده. صفحه کامپیوترش پر از فونت های چینی عجیب و غریب بود، facebook چینی خودشون رو به من نشون داد، منم بهش گفتم که ما هم cloob.com داریم. ازش خواستم اسم من رو به چینی بنویسه و نوشت بعد خواست که اسمش رو به فارسی بنویسم و خیلی تعجب کرد که ما راست به چپ می نویسیم. خواست اسم من رو هم به فارسی ببینه و بعد از اینکه دید "آ" فقط در اول کلمه کلاه داره بازم تعجب کرد. به احتمال زیاد تعجب من از دیدن دستخط اون خیلی بیشتر بوده!

هیچ نظری موجود نیست: