۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

گشت ارشاد



از دیدن یک خبر توی تابناک خیلی خوشحال شدم، هرچند به این حکومت و رفتار اجتماعی اش هیچ اعتباری نیست:

فرمانده ناجا:دیگر نیازی به گشت ارشادنیست
فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: شرایط جامعه بهتر شده است و دیگر نیازی به حضور گشت‌های ارشاد نیست.

پیشنهاد می کنم یه سری به منبع خبر بزنید و کامنت خواننده ها رو ببینید. خواهید دید که مشکل فرهنگی کم نداریم.

به زنان و مردان ایرانی تبریک می گم و به افتخار همه مون شادی می کنم. امیدوارم همه ما در ترویج این فرهنگ که به آزادی های هم احترام بذاریم موثر باشیم و فریب سفسطه بازی آخوندا رو نخوریم. انسان رو خداوند با عزت آفریده و ذات انسان عزیز و شریفه، باید بهش احترام گذاشت نه با چوب و چماق هدایتش کرد.

۳ نظر:

gita گفت...

فعلا از مردم میترسن که گشت نمیذارن.باید یگان ویژه بذارن که از گشتهاشون حفاظت کنن!امیدوارم دوباره هیچوقت غالب نشن که جراتشو پیدا کنن.

حمید گفت...

1- آیا حد و مرزی برای آزادی وجود داره و اگه وجود داره کجاست و به چه چگونه تعیین می شه؟ اصلا آزادی یعنی چه؟
2-جمله آخرت بنظر مهمترین قسمت ارائه دلیل برای آزادی است. اگه ثابت بشه که انسان رو خدا نیافریده و یا ثابت بشه که انسان اصلا ذات نداره و یا اگه داره الزاما عزیز و شریف نیست، اونموقع چی؟

A to Z of my heart گفت...

حمید جان چقدر خوبه که تو فکرهای آدم رو به چالش می کشی!
یادمه وقتی بچه بودم یه کتاب از «ژان ژاک راسو» خوندم به اسم «قرارداد اجتماعی»
اونجا خیلی از پدیده ها و رسوم رو بر مبنای غرایز آدم و نیازهای طبیعی اون توجیه کرده بود بدون تمسک به مذهب و خدا، من زیاد جزئیاتش رو به یاد ندارم ولی با اصول همه توجیهاتش موافقم. یه مساله که می تونم به عنوان یکی از تجربیاتم در این زمینه بگم اینه که کشوری که توش زندگی می کنم آزادی در حد مطلق در پوشش داره ولی تو می بینی که مردم خودشون یه مرز عرفی و اخلاقی برای خودشون دارن که بیشترشون تبعیت می کنن ازش و در عین حال اگه معدودی هم ساختارشکن هستن هیچکس در فکر نابود کردن و محو کردنشون نیست و فکر نمی کنن که اینها امنیت جامعه رو تهدید می کنن. از یه طرف من یه آدم نیمه مذهبی هستم و اینجا اعتقادات قلبی مو می نویسم که خیلی وقتا توجیه کلامی براش ندارم، به هر حال خوشحال می شم اگه تو یکی از مطالب وبلاگت رو به این موضوع اختصاص بدی، آزادی ها و مرزهای آزادی فردی و ربطش با ممیزی پوشش و مدل موی آدم ها :)