۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه


از گل و بلبل خبری نیست!
خشونت و دروغ و سرکوب و رعب و وحشت و زور و ...
یه عالمه بغض که گلوها رو فشار می ده....
نگرانی برای آینده ایرانو فرزندان دلاور ایران!
ده میلیون آدم هنوز توی این مملکت زندگی می کنن که هیچ چی نمی فهمن، همون ده میلیونی که به ا.ن. رای دادن
این یعنی یه عالمه کار، چقدر کار دارم، می خوام به همشون کمک کنم تا ببینن و بفهمن
یه عالم کار فرهنگی، برای یه عمرم نقشه و برنامه دارم!
و بعد از مدتها چقدر دلم میخواد بمیرم!

۵ نظر:

حمید گفت...

چرا می گی ده میلیون آدم تو این مملکت زندگی می کنن که هیچ چی نمی فهمن؟ به نظر من واقعا ا.ن حداقل حدود 18 میلیون رای آورده. ثانیا چند بار در فیس بوک هم گفتم اونهایی که به ا.ن رای میدن اتفاقا خیلی عاقلانه رای میدن خیلی عاقلانه تر و هوشمندانه تر از کسانی که به موسوی یا شاید کروبی رای دادند. در رای دادن هر کس شرایط و وضعیت خودش رو نگاه می کنه و اونها خوب می دونن که وجود ا.ن چه منافعی براشون داره. ولی ماها فقط یه توهم یا خیال داریم نسبت به اینکه وجود موسوی چه نفعی به حالمون داره. مگه نه؟

A to Z of my heart گفت...

سلام حمید جان،
سبز الان برای من نماد بی عدالتی و تقلب و توهین به شعور ملته، مهم نیست که رنگ محبوب طرفدارای موسویه، شیخ هم که داره تو همین جبهه کمک می کنه!
فکر می کنم ما تو قدم اول که دموکراسیه موندیم، توی تحلیل های خوب تو در باره مسائل دیگه هیچ تردیدی ندارم!
ده میلیون هم با هیجده میلیون برای من فرقش اینه که بیشتر باید کار کنیم تا فرهنگ رو کمی عوض کنیم!

A to Z of my heart گفت...

گفتی:
اونها خوب می دونن که وجود ا.ن چه منافعی براشون داره

خب منظور منم همینه، منفعت فردی و مقطعی رو به منافع ملی ترجیح دادن یه ضعف فرهنگی بزرگه!

حمید گفت...

آزاده جان کجای دنیا به منافع عمومی رای می دن؟؟ هیچ جا..هیچ کس..هر کی به منافع خودش رای می ده. اصلا معنای دموکراسی اینه. یعنی اینکه افراد ترجیحات شخصی خودشونو بروز می دن ور در نهایت مشخص می شه رئیس جمهور شدن چه کسی افراد بیشتری رو راضی می کنه. اصلا مشکل ما، مردم ما نیست. مشکل ساختار سیاسی و قانون اساسی و خلاصه "قواعد بازی" در کشور ماست. مثلا فرض کن فوتبال در کشور ما "خطا" نداشته باشد. خوب چون آنچه مهم است نتیجه است همه با توسل به خطاهای گوناگون سعی بر گل زدن می کنند. وقتی به فوتبال دیگر جاها توجه می کنی فکر می کنیم که اونها انگار خیلی مراعات یکدیگر رو می کنن در حالیکه اونها هم با تمام وجود سعی در گل زدن دارند ولی قاعده بازی اونها رو وا می داره که اگر چه تمایلات دقیقا یکسانی بین اونها و فوتبالیستهای ما هست کاملا متفاوت عمل کنند. رای گیری و رای دادن هم همینه. همه و همه جا مردم به خودشون فکر می کنن و رای من یعنی ترجیحات شخصی من نه ترجیحات و مصلحت عمومی که هیچ کس قادر به تشخیص مصلحت عمومی نیست. طولانی شد ببخشید. ضمنا دوباره تکرار می کنم واقعا من فکر نمی کنم تقلبی صورت گرفته و اگه کسی مدارک موثقی داره ارائه کنه.

آزاده گفت...

منافع شخصی انسانها نباید در سرکوب و کشتن مخالفاشون باشه! منهم قبول دارم که قانون اساسی و همه قوانین بازی اینجا مشکل داره، به همین دلیل به کار فرهنگی اعتقاد دارم چون متاسفانه قدرت تغییر قانون رو ندارم.
در مورد تقلب به هر حال ما هم تعداد زیادی رای دهنده هستیم و معتقدیم که تقلب شده، از راه های مختلف هم داریم سعی می کنیم خواسته ها مون رو پیگیری کنیم و متاسفانه همه جوره ابزار ارتباط رو از ما گرفتن!
باز هم می گم من برای موسوی یا کروبی مبارزه نمی کنم، برای عدالت و آزادی مبارزه می کنم، شاید اسمش رو مبارزه هم نشه گذاشت، شاید بشه گفت تلاش!